HOME About project Partners Team Activities Results Resources Media Contact


Visul meu european

concurs de eseuri

 

Cu scopul de a promova interesul studentilor pentru domeniul studiilor europene și de a incuraja dezbaterile legate de Uniunea Europeana, Centrul de Studii Europene și Centrul de Documentare Europeana din cadrul Universitatii "Alexandru Ioan Cuza" Iași organizeaza concursul de eseuri "Visul meu european".

Tema concursului este deosebit de generoasa, oferind participantilor o paleta larga de subiecte care pot fi abordate și valorificate cu ajutorul cunoștintelor și imaginatiei lor. Prin intermediul eseului cei interesati au posibilitatea sa expuna, sa detalieze și sa argumenteze viziunea proprie referitoare la procesul de integrare europeana și sa propuna un proiect imaginar al Europei de maine.

Credem ca prin acest concurs de eseuri pot fi valorizate ideile noii generatii despre subiecte de maxim interes pentru constructia europeana, precum:

  • modul in care este perceputa Uniunea Europeana de catre noua generatie;

  • ce fel de Europa iși doresc tinerii și care sunt oportunitatile, respectiv constrangerile oferite de spatiul european de astazi;

  • ce fel de provocari apar in contextul noilor realitati economice și sociale din UE;

  • in ce mod se regasesc tinerii in modelul european actual de integrare;

  • cum ar arata o "Europa ideala" pentru tinerii romani.

Fiind deschiși ideilor dumneavoastra, eseul fiind in esenta un demers creativ, va propunem urmatorii termeni cheie: Statele Unite ale Europei; Modelul social european; Cetatenie europeana; Drepturi și libertati fundamentale; Diversitate culturala; Solidaritate; Federatie; Confederatie.

Speranta noastra este ca aceasta competitie va asigura un context favorabil pentru conturarea de opinii originale și provocatoare privind constructia europeana și, de ce nu, definirea unor proiectii pentru Europa de maine.

Cele mai bune eseuri vor fi promovate pe site-ul Centrului de Studii Europene și in Buletinul electronic al Europe Direct Iași.

 

Eligibilitate:

  • Se accepta doar lucrari originale, care nu au mai participat la alte competitii, concursuri, conferinte (se va solicita declaratia pe propria raspundere)

  • Se vor lua in considerare doar lucrarile de unic autor, fiecare participant putand concura cu un singur eseu.

 

 Conditii de redactare:

  • Lucrarea trebuie sa aiba maxim 6 pagini;

  • Eseurile vor fi redactate in limba romana;

  • Structura eseului: argument și concept general (5-10 randuri), continutul eseului, referinte bibliografice (maxim 4 surse);

  • Pentru trimitere, documentul va fi convertit in format pdf. si va fi salvat cu denumirea "eseu_ _nume_prenume.pdf

  •   Nerespectarea acestor conditii va conduce la respingerea eseului

 

Criterii de evaluare:

  • Conditii de forma (respectarea conditiilor de tehnoredactare, aspect general)     2 p.

  • Intelegerea principiilor fundamentale ale UE  (organizare, model european, perspective)  5 p.

  • Calitatea argumentelor și gradul de originalitate    10 p.

  • Calitatea generala a exprimarii    3 p.

 

Termene limita:

  • 2 mai 2012: eseul va fi trimise la adresa lori_simi@yahoo.com cu mentiunea "participare concursul de eseuri "

  • 5 mai 2012: anuntarea finaliștilor

  • 7-12 mai 2011: dezbatere: "Visul meu european", organizata in cadrul conferintei CEDES

 

Comisie: Comisia de specialitate (constituita la nivel  national) este formata din specialiști in domeniul studiilor europene.

  


The Joint Operational Programme Romania-Ukraine-Republic of Moldova 2007-2013 is financed by the European Union through the European Neighborhood and Partnership Instrument and co-financed by the participating countries in the programme.

This publication has been produced with the assistance of the European Union. The contents of this publication are the sole responsibility of Alexandru Ioan Cuza University of Iasi and can in no way be taken to reflect the views of the European Union or ofthe Romania-Ukraine-Republic of Moldova Joint Operational Programme 2007-2013 management structures.